W dniach 24 - 28 kwietnia 2017r. w naszej szkole realizowany był Projekt edukacyjny „Tydzień z Matematyką”. Organizatorami były nauczycielki matematyki - Beata Sojka i Elżbieta Nawrocka oraz Katarzyna Mahari. Głównym celem tego przedsięwzięcia było:
- popularyzacja matematyki wśród uczniów oraz aktywizowanie ich do wykazywania inicjatywy i realizowania własnych pomysłów
- pokazanie matematyki na wesoło
- kształtowanie pozytywnego nastawienia do podejmowania wysiłku
- rozwijanie samodzielnego i logicznego myślenia matematycznego, wyobraźni geometrycznej, umiejętności wykorzystywania wiedzy matematycznej w życiu codziennym, umiejętności pracy zespołowej.
Relacja z realizacji Projektu edukacyjnego „Tydzień z Matematyką”
Poniedziałek – zajęcia realizowane były pod hasłem: Matematyka na wesoło
- Szkoła w liczbach - uczniowie z klas IV-VI dokonywali pomiaru pomieszczeń szkolnych za pomocą dalmierza oraz układali rymowanki o tematyce matematycznej.
- Uczniowie klas II i III wykonywali prace plastycznych z figur geometrycznych metodą - orgiami płaskie.
Wtorek – zajęcia realizowane były pod hasłem: Dzień z haftem matematycznym
Haft matematyczny to technika ozdabiania, wyszywania geometrycznych i przestrzennych form wg określonego wzoru z takim użyciem kolorów i kształtów, by tworzyły niepowtarzalną całość.
Technika wspiera rozwijanie zdolności manualnych, umiejętność myślenia przestrzennego, projektowania i myślenia perspektywicznego.
- Uczniowie wykonali tą techniką różnego rodzaju prace a następnie przygotowali gazetkę ścienną pod hasłem „Matematyka Igłą Malowana”.
Środa – Dzień z tabliczką mnożenia
Uczniowie przystąpili do konkursu w ramach, którego wyłonieni zostali „Mistrzowie Tabliczki Mnożenia” w kl. II-VI
Czwartek – w tym dniu w naszej szkole odbył się Konkurs Gminny „Awantura o Tytuł Mistrzów Matematyki”. Uczniowie naszej szkoły zajęli III miejsce.
Piątek – odbył się pod hasłem: Dzień gier i zabaw matematycznych.
Uczniowie z klas IV-VI w „Tygodniu Matematyki”, każdego dnia rozwiązywali zakodowane zadania matematyczne korzystając z aplikacji QR Droid, natomiast uczniowie z klas II i III podczas przerw lekcyjnych uzupełniali kolorowanki matematyczne.
Zaangażowanie uczniów w czasie całego tygodnia świadczy o tym, że matematyka nie stanowiła dla nich wielkich tajemnic i okazała się nie taka straszna. Życzymy wszystkim uczniom, aby ta królowa wszystkich nauk była dla nich zawsze przyjazna.
Elżbieta Nawrocka
Dla ucznia
Najważniejsze informacje dla naszych uczniów. Konkursy, zbiórki, wybory samorządu i nie tylko.
Dla Rodziców
Najważniejsze informacje dla rodziców naszych uczniów. Spotkania, wywiadków, Rada Rodziców, materiały edykacyjne i nie tylko.