W naszym życiu zdarzają się różne trudne sytuacje, w których musimy wyrazić własne opinie, często różne od opinii innych osób. Musimy wykazać się dużą odwagą, aby powiedzieć „nie”, w sytuacji, gdy ktoś namawia nas do zrobienia czegoś na co nie mamy ochoty. Umiejętności odmawiania w taki sposób, aby nie urazić innych uczyli się uczniowie klasy IIB podczas zajęć czytelniczo-profilaktycznych. Szkolny pedagog Małgorzata Wronowska zapoznała dzieci z trudnym pojęciem asertywność na podstawie bajki terapeutycznej pt. „Ogród żółwi”. Po wysłuchaniu bajki uczniowie poznali sposoby radzenia sobie w problemowej sytuacji oraz uczyli się trudnej sztuki odmawiania. W trakcie odgrywania scenek dramowych dzieci uczyły się oceniać, co jest dla nich dobre a co złe oraz odmawiać tak, by „robić swoje” nie kłócąc się niepotrzebnie i nikogo nie obrażając. Bohater wspomnianej bajki- Skowronek niestety tego nie potrafił. Spotkanie z bajką rozpoczął cykl zajęć biblioterapeutycznych w ramach realizowanej w klasie innowacji „Książka uczy i bawi”.
Wiesława Papkalla
Dla ucznia
Najważniejsze informacje dla naszych uczniów. Konkursy, zbiórki, wybory samorządu i nie tylko.
Dla Rodziców
Najważniejsze informacje dla rodziców naszych uczniów. Spotkania, wywiadków, Rada Rodziców, materiały edykacyjne i nie tylko.